درباره سایت


به سایت گروه دانشکده حقوق خوش آمدید.مطالب مندرج در این وبگاه جهت استفاده فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حقوق طراحی و مختص به تحقیقات و مطالب درسی در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری بوده و به هیچ حزب یا گروهی وابسته نمیباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 1220
تعداد مطالب : 168
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 2

logo-samandehi

تماس با ما

جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : احمد علوی

سوال ) مالک سگ آنرا به پارک برده و قلاده نبسته و سگ آزاد بوده و بچه ای سگ را تحریک میکند که سگ به آنطرف خیابان رفته و راننده خودرو برای تصادف نکردن با سگ به عابر میزند و عابر در اثر اشتباه پزشک میمیرد .مسئولیتها را بنویسید .

پاسخ :

1-سگ فاقد شخصیت و تنها قانونگذار قوانین حمایتی آنهم نه برای حمایت از حیوانات بلکه برای حمایت منافع افراد جامعه پس فاقد مسئولیت کیفری و مدنی است .

2-مالک سگ وظیفه حفظ آنرا داشته و چنانچه تخلفی از این باب نموده میبایست قانونی مبنی بر قلاده بستن حیوانات در معابر عمومی وضع و چنانچه در معابر تابلوی ورود حیوانات ممنوع نیز الصاق گردیده باشد مالک سگ نیز بر فرض حصول مباشرت سگ در قتل عمد تنها ضامن خسارت است البته با حصول جمیع شرایط مقرر در قانون جزا فلذا فاقد مسئولیت کیفری است چراکه سگ دخالت مستقیم نداشته است.

3-راننده خودروی سواری با عنایت به تصادف با عابر بر اثر خطای دید سرعت غیر مجاز و... بافرض داشتن گواهینامه رانندگی و بیمه شخص ثالث طبق خسارات وارده بر اثر تصادف با عابر ضامن است .

4-پزشک با قصور از وظایف پزشکی با لحاظ عدم سوء نیت به پرداخت خسارت (دیه ) حاصل از قتل غیر عمد محکوم میگردد.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب